Villkor
Köp- och leveransvillkor
För att handla hos oss behöver du vara minst 18 år gammal. Du får en orderbekräftelse efter genomfört köp.
Leverans och fraktkostnader
Leveranstid beror på varans lagerstatus. Vårt sortiment uppdateras och förbättras löpande. Med varan i lager är leveranstiden cirka 1-3 arbetsdagar. Om varan är tillfälligt slut eller vid beställningsvara beräknas leveranstiden till 3-30 arbetsdagar. Vi kan också i förekommande fall leverera en likvärdig ersättningsvara efter överenskommelse. Varje vecka går vi igenom våra ordrar och deras status. Vid leveransförsening kontaktar vi dig via e-post och du har då rätt att häva ditt köp inom 14 dagar.
Ångerrätt
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp av beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt till vår kundtjänst, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Du kan använda dig av Konsumentverkets Ångerblanketthttps://cdn.shopify.com/s/files/1/0660/0405/8332/files/angerblankett-2021-konsumentverket.pdf?v=1661882791 https://cdn.shopify.com/s/files/1/0660/0405/8332/files/angerblankett-2021-konsumentverket.pdf?v=1661882791https://cdn.shopify.com/s/files/1/0660/0405/8332/files/angerblankett-2021-konsumentverket.pdf?v=1661882791https://cdn.shopify.com/s/files/1/0660/0405/8332/files/angerblankett-2021-konsumentverket.pdf?v=1661882791. Skicka den ifyllda blanketten via epost till info@egrossisten.se. Du kan även posta den, men då rekommenderar vi att du kontaktar kundtjänst och meddelar. Detta då postgången kan påverka mottagandet av ditt ärende och beräknandet av tidsfristen.
Adress hittar du nedan:
eGrossisten Nässjö AB
Box 295
57123 Nässjö
Org.nr: 559216-4056 |
All retur ska godkännas av vår kundtjänst. Returhandling måste erhållas innan returnering. Returvarorna ska vara i originalskick i originalförpackningar för att returen ska godkännas. Du betalar själv returfrakten och vi förbehåller oss rätten att utvärdera varan vid retur för eventuella värdeminskningsavdrag. Returer ska vara oss tillhanda senast 45 dagar efter att vår kundtjänst godkänt returen, annars utgår ingen kreditering.
Returfrakten varierar beroende på varans storlek och leveranssätt.
Ej uthämtat paket
Ej uthämtade varor kommer att debiteras med varans pris + returfrakt. Avgiften motsvarar kostnaderna för postens expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Om du ångrat din beställning efter att paketet skickats ifrån oss, måste du hämta ut paketet och skicka tillbaka det till oss, returadress hittar du under rubriken "Bytes-och returrätt". Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.
Reklamationsrätt
Enligt konsumentköplagen har du rätt att reklamera din vara inom tre år från inköpsdatum om den är felaktig eller vid dröjsmål i leverans. I de fall då varan är felaktig behöver du kunna påvisa att det är ett ursprungligt fel.
Vid godkänd reklamation får du i första hand ersättning i form av likvärdiga produkter och i andra hand återbetalning. eGrossisten står för returfrakt vid godkänd reklamation. Vid icke godkänd reklamation står du som köpare för returfrakt och eventuella administrativa avgifter.
Kontakta oss via epost på info@egrossisten.se
Återbetalning
Vid ångerrätt återbetalas beloppet för ångrad vara. Köparen står för kostnad av returfrakt. Vi förbehåller oss även rätten att göra en bedömning av ångrad vara och utvärdera om värdeminskningsavdrag är aktuellt. Återbetalning sker inom 14 dagar från den dag eGrossisten mottagit ditt meddelande om utövande av ångerrätt. eGrossisten har dock rätt att avvakta återbetalning tills dess att varan kommit åter alternativt du som kund har skickat bevis på att produkten återsänts.
Vid godkänd reklamation återbetalas totalbelopp, alltså reklamerad vara samt fraktkostnader. Återbetalningen ska ske utan onödigt dröjsmål från beslut om godkänd reklamation.
Vid återbetalning kommer eGrossisten i första hand använda samma betalningssätt som det som valdes vid genomfört köp. I annat fall krävs godkännande från dig som kund.
Betalningsvillkor
För att säkerställa att rätt person betalar med rätt medel använder vi oss av 3D Secure.
Klarna
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Du hittar Klarnas villkor för betalning här.
Dataskydd och GDPR
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i General Data Protection Regulation (GDPR). För mer information om hur vi hanterar dina personuppgifter, vänligen läs vår integritetspolicy.
Tvist
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Uppgifter till Allmänna Reklamationsnämnden hittar du på deras hemsida: arn.se/om-arn/Kontaktaoss/. Du kan även kontakta dem via post:
ARN
Box 174
101 23 Stockholm